6

DE WARE OORSPRONG VAN JEHOVA’S GETUIGEN

Het grafstuk van de oprichter van de Jehova’s genootschap, Charles Taze Russel. Een pyramide, het kruis en kroonsymbool van de illuminati.

Volgens de Watchtower 1 December 1916 (pagina 365) waren de laatste woorden van Charles T Russell voor zijn sterven: “wikkel me alsjeblieft in een romeinse toga”.

Voor kenners is het een duidelijke aanwijzing: Toga’s tunica’s en vele andere klassieke gewaden worden heel vaak gedragen in verschillende hogere graden binnen de Amerikaanse Vrijmetselarij.

Bestudeerde Russell leerstellingen en geheimen van de vrijmetselarij?
Bij Russell valt het op dat hij in zijn boeken en preken voortdurend uitdrukkingen gebruikt die kenmerkend zijn voor de vrijmetselarij. uitdrukkingen zoals “opperbouwmeester” “orde” “oppermeester” enz..

“The Cross and Crown may be said to be confined almost exclusively to the historical degrees in Masonry as exemplified in the various orders of knighthood of York and Scottish rites. In Gaul we find the cross to have been a solar symbol when it had equal arms and angles; to the Phoenicians it was an instrument of sacrifice to their God, Baal; and to the Egyptians, the crux ansata was his symbol of eternal life.” (Ray V. Denslow, Masonic Portraits, Transactions of ths Missouri Lodge of Research, vol. #29, p.7—emphasis in the original)

Dan heb je nog het embleem van de kruis en de kroon.

Deze was steeds op de achtergrond bij diverse preken en stond linksboven de Watchtower magazine. Dit embleem staat ook op zijn graf, op de Piramide.
Deze Kroon en kruis werden ook gebruikt door bv Joseph Smith Junior (vrijmetselaar 33ste graad) en stichter van de kerk van de heiligen der laatste dagen (kerk der Mormonen) en ook door meerdere belangrijke Mormonen. Mary Baker Eddy de oprichter van de Sekte Christian Science gebruikte het.

Opvallend is de kleur van het kruis: het is altijd rood. Het kan geen toeval zijn dat het kruis door Russell in het embleem verwerkt is eveneens rood is!
Alle speciale uitgaven van de Wachttoren hebben deze Rode kleur! Rechtsboven op het blad “the Watchtower” staat een ander symbool.
Daar staat het symbool van de grootste obediëntie van de tempelorde in de VS, het Grand Encampment.

Daarbij hielden de bijbelonderzoekers voordat ze beschikte over eigen ruimten de vergaderingen in ruimten van de Vrijmetselaars. In de Wachttoren van 1 Augustus 1194 wordt op pagina 22 bevestigd dat de bijbelonderzoekers van het Hoofdkantoor in New York in ieder geval tot 1926 hun vergaderingen regelmatig hielden in de tempel van de vrijmetselaars. (brooklyn)

in het jaarboek van de JG’s uit 1993 staat dat de vergaderingen in Denemarken van 1912 tot 1943 plaats vonden in Odd Fellow Palæet. De organisatie Odd Fellows staat bekend als een belangrijke tak van de vrijmetselaars. Nog merkwaardiger is het dat de huidige ontmoetingsruimten ” koninkrijkzalen” heten. In het engels is dat “Kingdom hall”. De term “hall” is een uitdrukking die door vrijmetselaars wordt gebruikt.

Prominent aanwezig in de geschiedenis van de vrijmetselarij is de figuur van “Hiram-Abif”. De vrijmetselaars beschouwen “Hiram Abif” als een goed mens, die te vergelijken is met de aartsvaders van het oude verbond. Koning Salomo benoemde hem als opziener van de arbeiders die betrokken waren bij de bouw van de tempel in Jeruzalem. Volgens authentieke vrijmetselaarsbronnen is Hiram-Abif de messias van de vrijmetselaars. Parallel daaraan onthuld professor John Robison in zijn boek “proofs of a conspiracy against all governments and religions” dat de oprichter van de Illuminaten, Adam Weishaupt, heeft geprobeerd Christenen aan te trekken, door te leren dat Hiram Abif Jezus Christus was. Merkwaardig vereenzelvigt Russell, op bld 804 van “Pastor Russell’s Sermons (1917)” Hiram met de Messias. Hoe kan het dat Russell dit weet? Hoe kan hij het weten dat deze Hiram de messias is van de vrijmetselaars? In dezelfde preek zegt Russell dat de religie van de vrijmetselaars gebaseerd is op de bijbel.

Een ander indicatie is de zonsopgang die te zien was op de voorkanten van Russells eerste publicaties en op die van de wachttoren. Hier is sprake van onvervalste vrijmetselaarssymboliek. Ook gebruikte hij het vrijmetselaarssymbool van de vleugel van Amon-Ra, de Egyptische zonnegod. Dit was zijn favoriete symbool. Dit symbool van de vleugel van de zonnegod wordt alleen maar gebruikt door vrijmetselaars van de 33ste en hoogste graad. We moeten bedenken dat de vrijmetselaars alleen maar tekenen en symbolen mogen gebruiken die overeenkomen met hun graad. Waarom gebruikt Russell deze Symbolen?

Russells leerde en beoefende Piramidologie, dit is ook erg populair bij vrijmetselaars. Op basis van de maten (in inches) van de piramide constateerde broeder Russell dat alle gebeurtenissen van wereldformaat  konden worden herleid tot bepaalde markeerpunten in de piramide. Op dat moment geloofden de Bible Students (zoals Jehovah’s Getuigen toen werden genoemd) bijvoorbeeld dat de “tijd van het einde” in 1799 was begonnen en in 1914 zou eindigen. Deze jaartallen werden volgens broeder Russell bevestigd door de maten van de gangen in de piramide en de positie van de belangrijkste grafkamers in de piramide.

Onthullend is de ontdekking dat Russells lidmaatschapkaarten van de MASONIC KNIGHT TEMPLAR zich in de moederloge, de blauwe loge in Dublin bevinden. In het register van het boek “Occult Theocracy” wordt Russell genoemd als een belangrijk logelid onder de prominente vrijmetselaars.

In 1913 zei Russell in een toespraak van vijftien pagina’s onder meer het volgende: “het doet me genoegen te mogen spreken voor afgevaardigden uit de kuststeden en vijfendertig staten. We bevinden ons hier in een gebouw dat aan vrijmetselarij is opgedragen. Enkele van mijn beste vrienden zijn ook vrijmetselaar, en ook ik ben een erkend vrijmetselaar.” In een verdere uiteenzetting werd bekend gemaakt dat Russell toegang had tot de hoogste loges.

Hierbij wat meer insight informatie omtrent de oprichter van Jehovah’s Getuigen, de heer charles taze russell. Deze man basseerde het geloof op hele andere bouwstenen dan het geloof wat wordt beleid door de huidige getuigen. Het blijkt dat de hele religie is gebaseerd op vrijmetselaarij.

Share

6 Comments

  1. En altijd kom je weer terug op die genadeloze yhwh de grote illusie architect de Darth Vader van het universum die zijn gevoel voor liefde vpor de bron is verloren. yehova’s leren altijd dat je bang moet zijn en op je knieeen moet voor yahvod. Met dank aan mason Russel. altijd kom je terug op de anunaki.

  2. Geloof dat wij het er al over eens waren dat Yhwh nooit de ware God de Schepper kan zijn,,,

    • YHWH staat voor Jaweh en dat is de naam van God de Schepper. Daar de Jehovah-getuigen stellen dat het Rooms-Katholieke geloof vals is, ( tot op zekere hoogte is dat ook juist) hoe kan het dan zijn dat ze een naam overnemen nl. Jehovah, welke omstreeks 1200 n.chr. door een spaanse priester is gecreeerd. Dan neem je van een valse religie dus een valse naam over m.a.w. ze bidden tot een valse god en deze god heeft een andere naam nl. Satan. Het evangelie van de JG is , zonder dat ze het zelf weten, het evangelie van Satan, nl. de hel bestaat niet, daarmee wil Satan hun verrassen als ze gestorven zijn, de godheid van Jezus verwerpen zij, daar satan god wil zijn en de onstervelijke ziel verwerpen zij, wat de verrassing bij overlijden nog veel groter maakt en ze een nog makkelijker prooi voor satan en zijn demonen zijn.

  3. @bart

    Wat een waanzin debiteer je hier zeg. God zou Satan zijn. Je denkt zelfs dat je onsterfelijk bent. Je denkt zelfs dat de zoon van God helemaal niet de zoon is maar God zelf. Wie is hier dan een werkelijke prooi van satan en demonen?

  4. hallo ik denk dat jehovah getuigen en het katelieke geloof en vele cristen kerken alle maal in de macht van de duivel zijn want kijk jehovahs vieren meschien geen kers en nemen geen bloed aan en van het gewoone bijbel mag het ook niet als je mij vraagt zijn alle kerken duivels want de ene aan bid twee goden terwijl jezus zegt aan bid mij niet maar de vader god hem zelf bid onze vader die in de hemel is .maar geen engkel kerk die het doet er staat ook dat een vrouw bij het biden een hoof doek moet dragen maar geen een die het doet .iedereen is verloren en in de macht van de duivel want hij is imers op de aarde geworpen als je echt het ware god wil aan biden ga dat gewoon thuis doen doe je deur dicht en bid tot god want een kerk is niet altijt te vetrouwen jezus zij ook het is soms beter thuis te biden dan in een kerk o en even onder ons dat jezus zij ik ben de weg de waar heid en niemant komt naar de vader dan door mij maar wat bedoel de die daar nou mee .hij stierf voor onze zonden maar dat zegt niet dat wij hem aan biden moeten jezus bedoelt kijk naar zijn levens wijze jezus bide tot god de scheper .en hij zij ook mijn god is u god aan bid hem niet mij maar de vader bid darom dit onze vader die in de hemel is u naam worde gehijlicht u koning rijk kome u wil geschiede geef ons dagelijks brood en vergeef onze schulden gelijk wij onze schuldernaren vergeven ….dat is wat wij biden moeten jezus zij ook bid geen onodege gebeden want die worden niet verhoort .maar als ik om mij heen kijk zijn er wijnig die dat doen !darom zij jezus ook velen zulen komen maar wijnig die het vinden dus lees de nbg bijbel zorg vuldig voor je zelf thuis heel goet en ga doen dat wat jezus ons leerd om te doen amen

Comments are closed.